Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

Αὐτονομιακὸς Ἀγώνας Βορείου Ἠπείρου - 101 χρόνια μετά (1914-2015)

Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 4ῃ Μαΐου 2015
Ἀριθ.  Πρωτ. 18 
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  180ή

ΘΕΜΑ:  Αὐτονομιακὸς Ἀγώνας Βορείου Ἠπείρου - 101 χρόνια μετά (1914-2015).

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

-Α-
        
   Ὅταν στὶς 17 Μαΐου 1914 ὑπογραφόταν τὸ «Πρωτόκολλον τῆς Κερκύρας», ποὺ ὁπωσδήποτε ἐπικύρωνε τὸν Αὐτονομιακὸ Ἀγῶνα τῶν Βορειοηπειρωτῶν (17 Φεβρουαρίου 1914), κανεὶς δὲν μποροῦσε νὰ φανταστῇ, ὅτι αὐτὸ τὸ ἀνελεύθερο καθεστὼς τῆς Ἀλβανίας θὰ ἔφθανε καὶ θὰ ξεπερνοῦσε τὰ ἑκατὸ χρόνια.

            Βέβαια, μόνο οἱ Χειμαρριῶτες δὲν ἀναγνώρισαν τὸ «Πρωτόκολλο τῆς Κερκύρας», γιατὶ σύνθημά τους εἶχαν τὴν ἕνωση τῆς Βορείου Ἠπείρου μὲ τὴν Ἑλλάδα. Τελικά, οἱ Χειμαρριῶτες ἔχασαν καὶ τὴν ἐθνικότητά τους, τὸ 1946, ὅταν ἀρνήθηκαν νὰ ἀναγνωρίσουν τὸ κομμουνιστικὸ καθεστὼς τοῦ Ἐνβὲρ Χότζα. Κι’ ὄχι μόνοι οἱ Χειμαρριῶτες, ἀλλὰ καὶ ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες ἔχασαν τὰ πάντα, κυρίως δὲ τὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ πίστη τους, ὅταν τὸν Νοέμβριο 1967 ἡ Ἀλβανία ἀνακηρύχθηκε ἐπίσημα σὰν τὸ πρῶτο ἄθεο κράτος στὸν κόσμο.

-Β-
        
   Καὶ σήμερα, ὅμως, παρ’ ὅτι κατέρρευσε τὸ κομμουνιστικὸ καθεστὼς καὶ γκρεμίστηκαν τὰ ἀπαίσια ἠλεκτροφόρα συρματοπλέγματα, ποὺ ἔζωναν ἀπ’ ἄκρη σ’ ἄκρη ὅλη τὴν Χώρα, τὰ πράγματα, μέσα, ἐλάχιστα ἔχουν βελτιωθῆ. Γιατὶ ἀπ’ τὴ μιὰ μεριὰ ὑπάρχει ὁ μισελληνισμὸς τῶν Ἀλβανῶν, ποὺ προβαίνει σὲ συχνὲς ἐκδηλώσεις κατατρομοκρατήσεως τῶν Βορειοηπειρωτῶν, ἐνῷ ἀπ’ τὴν ἄλλη βλέπουμε τὴν ἀπόλυτη ἀδιαφορία τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας. Ἄν δὲ δὲν εἶχε γίνει ὁ τιτάνιος ἀγώνας τοῦ μεγάλου Προκατόχου μου , Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυροῦ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, τὸ Βορειοηπειρωτικὸ θὰ ἦταν ἀκόμη θαμμένο στὰ χρονοντούλαπα τῆς Ἱστορίας. Μπορεῖ νὰ δείχνουμε ἐνδιαφέρον γιὰ ξένους λαούς, ποὺ βρίσκονται στὴν ἄλλη ἄκρη τοῦ κόσμου, ὅπως, γιὰ παράδειγμα, ἡ Βενεζουέλα, ἡ Ἀργεντινὴ κ.ἄ., τὸ κράτος μας, ὅμως, τὸ Βορειοηπειρωτικὸ τὸ ἔχει στὰ «ἀζήτητα»...

-Γ-
         
  Ἀλλὰ ἐμεῖς, δὲν θέλουμε καὶ δὲν μποροῦμε νὰ συμβιβασθοῦμε μὲ τὴν κυβερνητικὴ ἀδιαφορία, κι’ οὔτε νὰ ἀρνηθοῦμε τὸν ἀγῶνα τοῦ Ἱεράρχου ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ γιὰ τὰ δίκαια καὶ τὰ δικαιώματα τῶν Ἑλλήνων Βορειοηπειρωτῶν. Ἀντίθετα, παλεύουμε μὲ ἀπολύτως νόμιμα μέσα, ὥστε  οἱ ἀδελφοί μας νὰ μὴ νοιώθουν ξεχασμένοι καὶ - τὸ χειρότερο - προδομένοι ἀπὸ τὴν Μητέρα Πατρίδα. Ἡ Σ.Φ.Ε.Β.Α. μὲ τὶς συχνὲς ἐπισκέψεις τῶν μελῶν της, συμμετέχει ἐνεργὰ στὶς γιορτές, καθὼς καὶ σὲ ἄλλες ἐκδηλώσεις τῶν ἐκεῖ Ἑλλήνων, ἐνῷ ἀκούει καὶ μᾶς μεταφέρει τὶς δυσκολίες καὶ τὰ ποικίλα προβλήματα τῶν Βορειοηπειρωτῶν, ποὺ δὲν εἶναι καὶ λίγα. Ἀγωνιζόμαστε γιὰ τὶς συντάξεις τοῦ Ο.Γ.Α., καὶ - γιὰ νὰ παραλείψουμε ἄλλα - καὶ γιὰ τὴν περισυλλογὴ τῶν ὀστῶν τῶν ἡρώων Ἑλλήνων ἀξιωματικῶν καὶ Ὁπλιτῶν, ποὺ ἔπεσαν ὑπὲρ Πίστεως καὶ Πατρίδος, πολεμῶντας τὸν (τότε) Ἰταλικὸ Φασισμό.

-Δ-
        
   Ἡ ἀκριτικὴ Μητρόπολή μας συμμετέχει ὁλόψυχα στὸν ἀγῶνα τῶν Βορειοηπειρωτῶν, ἀθόρυβα ἀλλὰ δυναμικά. Ἔτσι, λοιπόν, καὶ φέτος θὰ πραγματοποιηθῇ, Θεοῦ θέλοντος, ἡ καθιερωμένη ἐκδήλωση στὸ ἡρωϊκὸ Δελβινάκι, τὴν Κυριακή, 17η Μαΐου 2015. Τὸ πρωῒ θὰ τελεσθῇ ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ τὸ ἱερὸ μνημόσυνο τῶν πρωτεργατῶν καὶ τῶν πεσόντων στὸν Αὐτονομιακὸ Ἀγῶνα. Κατόπιν θὰ ψαλῇ τρισάγιο ἐπὶ τοῦ τάφου τοῦ Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, μετὰ δὲ θὰ ἐπακολουθήσῃ ἡ σχετικὴ ὁμιλία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΟΥ, ἐνῷ ἡ ὅλη ἐκδήλωση θὰ κλείσῃ μὲ τὴν εἰρηνικὴ πορεία  μέχρι τὸ Ἡρῶο τῆς κωμοπόλεως, ὅπου, μετὰ τὸ τρισάγιο ὑπὲρ τῶν κατὰ καιροὺς πεσόντων, θὰ κατατεθῇ ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη στέφανος, θὰ ψαλῇ ὁ Ἐθνικὸς Ὕμνος καὶ θὰ ἀναγνωσθῇ πρὸς ἔγκριση τὸ Ψήφισμα.
      
     Ἡ παρουσία ὅλων εἶναι ἀπολύτως ἀπαραίτητη. Θὰ σᾶς περιμένω ὅλους. 
Διάπυρος εὐχέτης ἐν Χριστῷ Ἀναστάντι
Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ+  Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Πηγή :
http://www.sfeva.gr/EB3CDB59.el.aspx

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ 1944 ΕΑΜ Φιλιατών πιστο στην κομμουνιστική-διεθνιστική ιδεολογία επικεντρώθηκε να καταδείξει στους τουρκοτσαμηδες της περιοχής ότι υπήρξαν θύματα της φασιστικής προπαγάνδας και των αρχηγών τους και ότι ο δρόμος που έπρεπε στο εξής να ακολουθήσουν ήταν ο πόλεμος εναντίον του φασισμού κάθε μορφής, των Γερμανών και των συνεργατών τους, αλλά και του ΕΔΕΣ. Ως αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής συγκροτήθηκε αρχικά μία Αντιφασιστική Επιτροπή Τσαμουριάς, αποτελούμενη από Τσάμηδες της περιοχής Φιλιατών (Μουράτ Πόνε, Μούρτο Ζάχο, Τζελάλ Κοτόρ κ.ά.), η οποία και ήρθε σε συνεργασία με το ΕΑΜ Ηπείρου και το Απελευθερωτικό Μέτωπο της Αλβανίας για τον καθορισμό της κοινής δράσης
ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΕΑΜΙΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΟΤΙ ΕΙΧΑΝΕ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑΤΑ ''ΦΑΣΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ'' ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΟΥΣ'ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Ο ''ΑΠΛΟΣ'' ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΩΣ ΤΟΤΕ [ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑ] ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ [ΑΞΟΝΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ] ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΟΧΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΗΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΧΟΤΑΝΕ ''ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΒΑΝΙΕΣ'' ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ '''ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ'' ΠΟΛΕΜΑΓΑΝΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΙΤΑΛΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ [ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΤΑΡΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΜΑΧΩΝ ΒΛΕΠΕ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΤΟ 1943 ΟΠΟΥ ΛΕΛΑΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕΡΙΚΩΣ Η ΟΛΙΚΩΣ 24 ΧΩΡΙΑ] ...ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΠΟΥ ''ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝΕ '' ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΜ ΕΛΑΣ [ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝΕ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ] ΗΤΑΝ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ ΠΟΤΑΜΟΥ [ ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑΣ ΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ [ΟΡΕΙΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ] ΕΛΕΓΧΕ Ο ΕΛΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΤΕΙΝΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΤΑ ΤΟ 1944 ,ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ,ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΗΜΙΟΡΕΙΝΑ ΜΕΡΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΤΣΑΜΟΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ,].. ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΕΙΧΑΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΚΑΤΑΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΑΜ [ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑ -ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΑΣΙΣΤΕΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ ] ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟΙ ΣΤΑ 14 ΤΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΞΙΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΖΑΝΤΕΜΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΤΙΩΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ ΤΣΑΜΗΔΕΣ...ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΛΙΓΟΣΤΠΟ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΕΝΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΣΤΟ ΜΕΙΚΤΟ ΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΕΛΑΣ [ ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΙ ΤΟΥΣ ] ΟΙ ΕΝΤΑΞΗ ''ΑΡΚΕΤΩΝ '' ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΣΤΟ ΕΑΜ ΣΥΝΕΒΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ,ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΘΑ ΕΦΕΥΓΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΜΕΝΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΛΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΔΕΣ...ΕΤΣΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΕΛΑΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΣΩΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ .....ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ''ΠΡΩΤΗ'' ΠΡΟΣΕΓΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΡΚΕΤΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΑΣ ....ΙΔΟΥ...
Αργότερα, στις αρχές Ιουλίου το 1944 [ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΩΝ, υπογράφτηκε στη Φοινίκη των Φιλιατών συμφωνία μεταξύ του ΕΑΜ και εκπροσώπων των μουσουλμάνων Αλβανών της περιοχής, η οποία προέβλεπε, μεταξύ άλλων,
-την αμνήστευση των μουσουλμάνων για όλα τα αδικήματα που διαπράχθηκαν σε βάρος των Ελλήνων μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας,
-την υποχρέωση τους να παραδώσουν στον ΕΛΑΣ τους Φιλιάτες χωρίς συγκρούσεις, να ενισχύσουν τις τάξεις του ΕΛΑΣ σε περίπτωση σύγκρουσης του ΕΛΑΣ με τον ΕΔΕΣ-ΕΟΕΑ και
ΚΛΠ.
Τότε εντάχθηκαν στον ΕΛΑΣ και 40 επιπλέον μουσουλμάνοι Αλβανοί, ενισχύοντας το μικτό τάγμα που δρούσε ήδη στην περιοχή. Το μικτό τάγμα για την περιφέρεια της Τσαμουριάς είχε ήδη συγκροτηθεί από τις 10 Ιανουαρίου του 1944, με πρωτοβουλία του 15ου συντάγματος του ΕΛΑΣ και με τη σύμφωνη γνώμη του αλβανικού FNC130. Συνδιοικητές του είχαν οριστεί αρχικά οι Μουχαρέμ Ντέμι και Σπύρος Σκεύης, αργότερα όμως, μετά την υπαγωγή του τάγματος υπό την αποκλειστική αρμοδιότητα του ΕΛΑΣ, διοικητής του έγινε ο Ιωάννης Σαράφης. [ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΤΑΓΜΑ ΜΕ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΜΙΓΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕΙΚΤΟ[ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ] ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΩΣ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΗΤΑΝ 14 ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΑ ΕΝΟΠΛΑ ΤΑΓΜΑΤΑ

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται ότι η συμφωνια αυτή προκάλεσε αγανάκτηση στον ελληνικό πληθυσμό της περιοχής, πράγμα που ανάγκασε αρκετά από τα πολιτικά στελέχη της τοπικής επιτροπής του ΕΑΜ να περιοδεύσουν στα χωριά και να καθησυχάσουν τους κατοίκους και να τους διαβεβαιώσουν για την αναγκαιότητα της συμφωνίας και την ένωση όλων των διαθέσιμων δυνάμεων για τον αγώνα ενάντια στον κατακτητή.ΑΚΟΜΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ Η ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΥΘΗΣΜΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΕΛΑΣ - ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ-ΟΜΟΛΑΓΕΙ ΤΙ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΕΚΕΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο ΟΡΟΣ ΠΕΡΙ '''ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ '' [ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΘΕΣΑΝ ΟΙ ΕΛΑΣΙΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥΣ] ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΜΩΣ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΕΚΕΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΥΤΕΣ [ΚΡΑΤΟΣ ΕΝ ΚΡΑΤΕΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΕΣ] ....ΣΥΝΕΠΩΣ ΟΤΑΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΠΩΣ Ο ΕΑΜ Ο ΟΡΟΣ ''ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΥ ΕΠΡΑΞΑΝ ΩΣ ΤΟΤΕ ΑΔΙΚΙΕΣΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ '''' ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΟ ΑΥΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΔΕΙΧΝΕΙ
ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ''ΟΙ ΑΔΙΚΙΕΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ'' ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ,Η ΚΑΤΙ ΣΠΑΝΙΟ-ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ...ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ....ΜΑΛΛΟΝ ΗΤΑΝ '''Ο ΚΑΝΟΝΑΣ''''..ΚΑΤΙ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ...ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ''ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ''ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ [ ΔΗΛΑΔΗ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΙΧΑΝΕ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΑΡΑ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙ ΕΙΧΑΝ ΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝΕ ΣΚΟΠΙΜΟ ΚΑ ΣΩΤΗΡΙΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ , ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΑΝΕ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΑΣ]...ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝΕ ΣΥΜΒΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΚΑΙ Η ΑΝΥΣΗΧΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΑΜ .... ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΡΘΑ ΕΠΡΑΞΕ ΤΟ ΕΑΜ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ[ ΕΣΤΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ] ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΠΛΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΑΦΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΟΤΑΝΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ [ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΩΣ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥΣ] ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΝΕ ΚΙΟΛΑΣ Ο ΕΛΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΟ ΕΜΨΥΧΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ [ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΥΤΥΧΩΣ ΤΟΥ ΕΔΕΣ ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ]..ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΕΜΨΥΧΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ..ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ [ΜΑΤΑΙΑ-ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ] ΕΛΠΙΔΑ ΟΤΙ ΟΙ ΚΟΙΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ [ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΧΟΤΖΑ ] ΘΑ ΕΦΕΡΝΑΝ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΙΝΟ -ΠΟΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ [ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΩΣ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ]....

Ανώνυμος είπε...

από τις μαρτυριες των μεν και δε εχουμε.....
α]οι ελληνικες μαρτυριες ομιλουν για ασχημα γεγονοτα-αθλιοτητες όπως κλοπες-λεηλασιες απαγωγες βιασμους και φονους [με τα βασανισμου πολλες φορες ] όχι μονο ανταρτων [ πραγμα που θα ειχε '''λογικη'''] αλλα και μεροκαματιαριδων ανεξαρτήτως οικονομικης κατάστασης πολλες φορες,ανθρωπων που ειχανε πχ κατεβει στην αγορα της πολης, η που ειχανε παει για μεροκαματο , ειτε ακομα και παιδιων που βοσκούσανε τα προβατα κλπ κλπ ..και τα οποια γεγονοτα αναφεροντε σε ολο το διαστημα 1940-44 αφου ακομα και κατά τον διωγμο του 1944 οι τσαμηδες δηλητιριασανε τα πηγαδια [ με σκοπο να πεθανουν αυτοι που θα πιουν] ειτε καψανε χωρια όπως παλια σαγιαδα και το μαυρουδι κλπ. συμφωνα με τις μαρτυριες ....επισης γινεται λογω για τετραετή πεινα [ 41-45] από την οποια και όπως ξερουμε βασσανιστηκανε ολοι οι ελληνες [ πλην των μελων των κατοχικων κυβερνήσεων, των μαυραγοριτών και των πολύ στενων [ ενοπλων] συνεργατών των γερμανων] [ μικρη μειοψηφεια στο συνολο των ελληνων οι παραπανω κατηγοριες]...επισης είχαμε και καψιμο χωριων από γερμανους κατα το 1940-44 από τα κατοχικα στρατευματα
β]τα ασχημα γεγονοτα-αθλιοτητες που υποστηκανε οι τσαμηδες ,συμφωνα με τις δικες τους μαρτυριες γινανε εις βαρος τους στα τελη του 1944 [ δηλαδή κατά την αποχωρηση η και λιγο μετα , των γερμανικων στρατευματων.] Εκει αναφερουν πραξεις ομοιες με αυτές που ειχανε διαπραχθει από τσαμηδες σε βαρος ελληνων τα τέσσερα προηγουμενα χρονια όπως εχουμε από τις παραπανω ελληνικες μαρτυριες ...ενω απο την αλλη δεν γινετε λογος για πεινα κατοχικη αλλα αντιθετα γινετε λογος απο τους περισσοτερους [ κατά το διωγμο του 1944] για κλοπη της περιουσιας τους [ χρυσαφικα , 700 προβατα και αλλα τετοια ]......πραγματα τα οποια , κατα τις παραμονες ης απελευθερώσεως ειχαν ως γνωστον , μονο οι πολυ στενοι - και ενοπλοι συνεργατες των κατοχικων στρατευματων στον ελλαδικο χωρο...επισης δεν υπηρξε το 1940-44 καψιμο χωριου αλβανοτσαμηδων από κατοχικα στρατεύματα [ πραγμα εξισου '''υποπτο'' με τα προηγουμενα] ....όλα αυτά κατι δειχνουν ...το οποιο δε θελουν να δουν οι εθνικιστες αλβανοι